Autor fotky: cottonbro na Pexels
Uncategorized

RETAIL INFO: Zo sveta

Novinky z oblasti obchodu a predaja.

Nájdite si 5 minút a buďte v obraze s novinkami z oblasti obchodu a predaja. Nestíhate sledovať veľké množstvo správ? Tu je výber z toho najzaujímavejšieho z obchodu a predaja.

Tento krát sa sústredíme na Retail zo sveta. Príbeh My pillow a novej sociálnej siete Frank ukáže ako ostro sledovaný vie byť Retail a ako sa musia mať na pozore značky. Loajalita je totiž v čase covid krehkou záležitosťou. Amazon vyhral prvú bitku s odbormi a kríza dodávok má svoju ďalšiu obeť – kečup. Startup Oatly nanovo definuje pojem mlieka a príbehy uzavrieme možným kolapsom známych sieti rýchleho občerstvenia.

Počas týždňa sa udeje veľa vecí a je ťažké sledovať všetky trendy a novinky. About-sale prináša súhrn týždňa v trendoch a novinkách v pár vetách, aby ste boli v obraze. Prihláste sa na odber noviniek.

  • MY PILLOW – REKLAMA za 65 MILIÓNOV DOLÁROV
  • FRANK – NOVÁ SOCIÁLNA SIEŤ PRICHÁDZA
  • NEDOSTATOK ČERVENÉHO ZLATA – KEČUPU
  • WOW, THIS IS NOT COW. OATLY DOBÍVA SVET
  • KRÍZA V RÝCHLOM OBČERSTVENÍ
  • ČIERNY DEŇ PRE ODBORY v RETAILY

MY PILLOW – REKLAMA za 65 MILIÓNOV DOLÁROV

Predstavte si, že by na Slovensku konateľ akejkoľvek firmy povedal: Myslím si, že voľby sú “sfikslované”. Alebo, že ho uniesli mimozemšťania na materskú loď. Malo by to poľa vás nejaký vplyv na predaj produktov danej firmy? S veľkou pravdepodobnosťou by to zostalo bez povšimnutia. Možno by nás pobúrili rasistické, pravicové a iné vyjadrenia, ale určite by to nemalo výrazný vplyv na predaj produktov.

No Retail v USA je iný a predajca produktov pre spánok My Pillow o tom vie svoje. Prečo ale trestajú zákazníci firmu My Pillow? Preto, lebo zakladateľ a CEO Mike Lindell rozširuje konšpiračné teórie o podvodných voľbách. Tento blízky priateľ Donalda Trumpa obvinil firmu Dominion, poverenú spracovaním online hlasov, z podvodov a úprav výsledkov v prospech Joea Bidena. Dominion samozrejme žaluje Lindella a pod ťarchou jeho vystupovania klesli predaje výrobkov do takej miery, že viacerí veľkoobchodní partneri neplánujú už objednať alebo zrušili zmluvy.

https://ssl.gstatic.com/trends_nrtr/2431_RC04/embed_loader.js trends.embed.renderExploreWidget(“TIMESERIES”, {“comparisonItem”:[{“keyword”:”MyPillow”,”geo”:”US”,”time”:”today 12-m”},{“keyword”:”Pillow”,”geo”:”US”,”time”:”today 12-m”},{“keyword”:”Mike Lindell”,”geo”:”US”,”time”:”today 12-m”}],”category”:0,”property”:””}, {“exploreQuery”:”date=today%2012-m,today%2012-m,today%2012-m&geo=US,US,US&q=MyPillow,Pillow,Mike%20Lindell”,”guestPath”:”https://trends.google.com:443/trends/embed/”});

Vyjadrenie Lindella má za výsledok predpokladanú stratu 65 miliónov dolárov v tržbách za tento rok, nakoľko 22 veľkoobchodných partnerov ukončilo spoluprácu. Medzi nimi, Bjs, Kohl’s, Kroger, Bed Bath and Beyond. Okrem iného Twitter zablokoval aj konto Lindellovi aj My Pillow a cez 100 000 ľudí podpísalo petíciu za stiahnutie produktov z Amazonu a supermarketu Walmart. Veruže je to dosť veľká odozva na vyjadrenia podobného typu.

Avšak aj negatívna reklama je reklama a pán Lindell nie je v obchode nováčik. Momentálne sa snaží speňažiť túto negatívnu smršť. Je v médiách a je doslovne všade, takže “reach” My Pillow zažíva nevídané promo. Ako môžete vidieť na grafe vyššie, Google Trends ukazuje krásny rast vo vyhľadávaní ak dáme do porovnania pillow, My pillow a Lindell v čase spustenia celej búrky. Starý pán obchodník sa nezaprie, no aj tak je to pridrahá reklama za 65 miliónov dolárov. Zdroj: Business Insider, Business Insider

Zdroj: mypillow.com
Mike Lindel na svojich stránkach. Zdroj: mypillow.com

FRANK – NOVÁ SOCIÁLNA SIEŤ PRICHÁDZA.

Pán Lindell je bohatá studienka na nápady, a preto aj druhý príbeh sa bude točiť okolo neho. Už v marci dostal verejný záchvat hnevu po tom, čo Twitter zrušil konto Donaldovi Trumpovi, jeho vernému kamarátovi. Následne Twitter zablokoval aj jeho osobné aj firemné kontá. Načo vyhlásil, že vytvorí vlastnú sociálnu sieť, hoci neskôr tvrdí, že ju v skutočnosti pripravoval už 4 roky. No slovo dalo slovo a jeho sociálna sieť FRANK je na svete. Od 13.4 do nej majú prístup iba VIP stúpenci. Prihlásenie pre VIP je možný iba pre US užívateľov, mimo US sa budeme môcť prihlásiť až v dnes 19.4., kedy je oficiálne spustenie. Táto recesia skrátka stojí zato, kliknite a zistíte sami: frankspeech.com. Uvidíme ako to celé bude vyzerať, lebo po pozretí si jeho stránky My pillow mám trochu obavu ako bude celá idea zhmotnená. Pri jeho stránke mám skrátka pocit, že som sa dostal do roku 1998. FRANK je o tom, aby ľudia mohli voľne hovoriť o svojich názoroch. Má to byť údajne spojenie Twitteru a YouTube. Samotný Lindell tvrdí v promo spote, že: “Musíme mať možnosť opäť slobodne hovoriť.” Či to bude naozaj nový Twitter….uvidíme. Zdroj: Bussines Insider

Zdroj: https://frankspeech.com/
Nová sociálna sieť Frank. Zdroj: https://frankspeech.com/

NEDOSTATOK ČERVENÉHO ZLATA – KEČUPU.

Covid a blokáda Suezu má za výsledok viaceré výpadky tovaru. Po svetovom výpadku toaletného papiera počas prvej vlny pandémie a súčasnom výpadku bicyklov a čipov, prišlo k výpadku červeného zlata – kečupu. Heinz aj Red gold oznámili výpadky v dodávkach nakoľko v USA nie sú schopní zabezpečiť zvýšený dopyt kečupu. Heinz má cca 70% podiel na americkom trhu, preto jeho výpadok je najvýraznejším. A ceny idú hore rádovo 13%, podľa Wall street journals.

Na začiatku pandémie sa trend “jedlo so sebou” len rozbiehal no v súčasnosti je to jediný spôsob externého stravovania. Pandémia dokázala urobiť revolúciu v stravovaní, ale ako vidieť aj v spotrebe kečupu. Všetko vyústilo v januári 2020 do 300% nárastu spotreby kečupu rok s rokom.

Môže sa kľudne stať, že k vášmu obľúbenému burgeru si v sieti rýchleho občerstvenia nebudete môcť kečup zakúpiť. Hygienické normy, pandémia a lockdown tlačia používanie klasických kečupových fliaš dole. Ochytanú fľašku nikto nechce použiť, preto je nárast malých jednorazových kečupov enormný všade. A s tým je spojený aj obrovský nárast odpadu kečupu v tejto forme. Povedzme si na rovinu, s výpadkom kečupu vieme ako tak žiť, ale s výpadkom toaleťáku je to trošku ošemetnejšie…. Zdroj: Business Insider

Zdroj: prnmedia.com
Zdroj: prnmedia.com

WOW, THIS IS NOT COW. OATLY DOBÍVA SVET.

Oatly – staronový startup na vegánske mlieko je po uvedení do Starbucks pozadu s dodávkami. Mesiac po uvedení do menu došlo k výpadkom. Nečakali, že to zažije taký úspech. Je to pochopiteľné, ovsené mlieko veruže nenadojíte. Oatly, do ktorého investovala aj samotná Oprah, získal veľké povedomie hlavne po Super Bowl 2021. Práve tam zaznela ikonická hláška “Wow, This Is Not a Cow” v ich polčasovej reklame.

Okrem super kampane je sila Oatly v tom, že našli medzery v klasickom mlieku a iných alternatívach založených na orechoch. Tým vyriešili odveký problém alergénov, ktoré títo predchodcovia v sebe majú. Rovnako je Oatly ekologické, lebo je šetrné k prostrediu. Na jeho výrobu treba iba 1/8 z potrebnej vody v porovnaní napríklad s mandľovým mliekom. Ak sa pýtate, prečo je to taký boom, odpoveď je: Chuť, žiadne alergény a eco friendly.

Ide o ukážku krásnej spolupráce. Starbucks oživí svoje portfólio novinkou, ktorá je teraz v kurze a pritiahne zároveň aj nových vegánskych zákazníkov. Zároveň pre Outly je to skvelý spôsob ako preniknúť na trh cez globálneho hráča, ktorým Starbucks rozhodne je.

Vegánske hnutie je na vzostupe a  príznak “veggie” je v kurze aj v Európe. Greenheads, alebo Foodlabs sú ukážkou toho ako sa trh s alternatívami mlieka dostáva na výslnie. Alternatívy ku klasickému mlieku sú viac a viac žiadane. Alpro mlieko preto môže čoskoro očakávať veľkú konkurenciu v podobe mladých značiek ako Outly, ktoré si môžete kúpiť už aj na Mall za 3,5€. Zdroj: Busines Insider


KRÍZA V RÝCHLOM OBČERSTVENÍ

Walmart končí s McDonalds a Subway na predaj? Kríza v rýchlom občerstvení je v čase pandémie zjavná. Lockdown, osobný odber a výdaj sú aspekty, ktoré oddelia pripravených od tých, ktorí nedokážu rýchlo zrealizovať zmeny v biznis modeloch.

Walmart už v roku 2005 začal aktívnu spoluprácu s McDonalds a v ich galériách  bolo dokopy až 2300 prevádzok. Napriek tomu, že je Walmart TOP predajca potravín v USA, McDonalds trpí nedostatkom návštevnosti vo svojich Walmartových prevádzkach už dlhé roky. Pandémia dala tomu len posledný klinec. Hlavným dôvodom odchodu je totiž absencia Drive through v týchto prevádzkach, nakoľko 83% obratov v pandemickom období je práve cez drive through. Walmart však už má náhradu Taco Bell a Dominos Pizza tieto miesta veľmi radi nahradia.

Subway, hviezda v rýchlom občerstvení po tom ako zažil obrovské prepúšťanie, je možno na prahu niečoho horšieho než len zavretia prevádzok. Zatiaľ to nie je oficiálne, ale fámy sa šíria rýchlo. O tom, že Subway je na predaj. Žeby to bol koniec ikony rýchleho občerstvenia? Alebo naopak nový štart, no pod inou vlajkou? Zdroj: Busines Insider

Autor fotky: cottonbro na Pexels
Rýchle občerstvenie v problémoch. Zdroj: cottonbro na Pexels

ČIERNY DEŇ PRE ODBORY v RETAILY

Amazon má za sebou významnú výhru v dôležitom súboji. Hoci vojnu ešte nevyhrali, tak bitku dokázali otočiť vo svoj prospech. Pred týždňom sa totiž konali voľby v štáte Alabama o tom, či mať alebo nemať odbory v ich naskladňovacom centre. V pomere 71% k 29% vyhrala strana, ktorá odbory nechcela. Zamestnanci sa rozhodli nemať spoločných zástupcov. Prečo nakoniec zamestnanci volili radšej byť bez odborov?

Amazon je v prvom rade druhým najväčším súkromným zamestnávateľom v USA a v druhom rade to bol prvý pokus o zastúpenie odbormi spomedzi ich 100 centier. Takže tento test vôle zamestnancov bol kľúčovým momentom. Na jednej strane bola Únia RWDSU, ktorá bojuje za zlepšenie podmienok zamestnancov maloobchodu a veľkoobchodu. Na druhej strane bol samotný Amazon, ale aj veľká časť zamestnancov, ktorí začali bojovať proti Únii.

Amazon spochybňoval benefity odborov a tvrdil, že neprinesú to čo sľubujú. Jeho hlavným argumentom, ktorý zavážil bolo “kam pôjdu tvoje príspevky”, nakoľko únii treba prispievať na chod. Amazon rozhodne nezaháľal a začal s tvrdou anti-kampaňou proti únii. A podarilo sa, 71% zamestnancov sa rozhodlo, že povie NIE. Skrátka vyhral strach a obavy z toho, čo im bolo od februára podsúvané každý deň v práci. Že sa podmienky zhoršia, benefity znížia pod zastúpením odborov. Amazon nezabudol promovať, že minimálna mzda v štáte Alabama je 7,75$, pričom v ich centre je to 15$.

Či to bolo správne rozhodnutie ukáže čas. Odborová únia sa nevzdá a bude pokračovať, lebo 71% je podľa nich výsledok zastrašovania a demagógie páchanej na zamestnancoch. A to je dôvod ich ďalšieho boja. Zdroj: WSJ, Retail Dive

Autor fotky: cottonbro na Pexels
Retail potrebuje zástupcov, ale tých pravých. Zdroj: cottonbro na Pexels

Dozvedeli ste sa niečo zaujímavé? Napíšte mi, čo to bolo? Chýba Vám niektorá oblasť alebo typ noviniek? Napíšte mi aké.

1 comments on “RETAIL INFO: Zo sveta

  1. Spätné upozornenie: RETAIL INFO: 6 krát o AMAZONE – About sale

Pridaj komentár